Repas alebo regenerácia DPF filtra? Čo je lepšie?

Ilustračný obázok Ilustračný obázok

Filter pevných častíc je kovový valec naplnený špeciálnym žiaruvzdorným keramickým materiálom špecifickej štruktúry, ktorý je schopný odfiltrovať a zachytávať malé častice sadzí. Vďaka zavedeniu environmentálneho štandardu EURO-4 sú zhruba od roku 2005 nainštalované na dieselových autách a eliminujú vypúšťanie škodlivých látok z vozidla do ovzdušia.

Ani tento filter však nie je večný a po čase, na čo vás upozorní samozrejme kontrolka na palubnej doske, prestane plniť svoje služby a zanesie sa. Potom je len na vás, či sa rozhodnete pre jeho výmenu, repas alebo sa budete spoliehať na regeneráciu. My si povieme, čo z toho je najlepšie.

Regeneráciou DPF filtra sa vyhnete výmene a drahej kúpe

Filter častíc by sa mal pravidelne čistiť, aby sa zabránilo upchávaniu a prerušeniu jeho funkcií. Pri procese regenerácie DPF filtra sa častice sadzí nahromadené v ňom spaľujú pri teplote približne 500 ° C. Táto teplota výfukových plynov sa dá ale dosiahnuť len vtedy, keď je naftový motor v plnom zaťažení.

V tomto prípade je nutné vaše auto niekedy a najlepšie na vozovke bez prítomnosti iných vozidiel poriadne prebehnúť, veď dobré kondičné jazdy v Bratislave vám pre tieto potreby dali zrejme dobré základy a predpoklady. Na sto percent sa ale týmto spôsobom všetkých sadzí vo filtri nezbavíte.

Vyskúšajte lacnejší a efektívny repas DPF

Ak je už filter naozaj zanesený a neustále sa hlási signálne svetlo, je lepšie nechať filter vymeniť. Môžete si kúpiť nový, no často ide o pomerne drahú záležitosť. Vyriešiť to môžete pomocou repasu DPF filtra.

V mnohých prípadoch je to takmer 100 %-né prinavrátenie jeho všetkých pôvodných vlastností, vďaka čomu budete so svojím autom spĺňať stanovené normy a neznečisťovať svoje okolie. Vyskúšajte a vaša spokojnosť a pohodlie pri jazde bude opäť veľká.

Write a comment...
0 awesome comments!