7 vecí, ktoré robiť pre šťastnejší deň

Chcete mať šťastnejší pracovný deň? To, ako deň začnete môže spôsobiť obrovskú zmenu. A práve preto Vám prinášame 7 vecí, ktorých dopoludňajšie vykonávanie Vám prinesie spokojnejších a šťastnejších 8 hodín (ba aj oveľa viac) Vašej práce. Niektoré z týchto vecí netrvajú dlho.

Niektoré zase áno, no výsledok skutočne stojí za to. Skúste si niektoré z nich a Vaša nálada bude hneď o čosi lepšia!

  1. Pite aspoň jeden pohár vody

Výhody požívania pitnej vody sú dobre známe. Hádam všetci poznáme populárne tvrdenie, že pitie štyroch pohárov vody každé ráno nás môže vyliečiť zo všetkého – od infarktu po cukrovku. No pravdou je, že mnohí z nás nepijú toľko vody, koľko by bolo pre naše telo užitočné. Ak chcete byť o krok vpred – pite teplú vodu alebo si do nej pridajte trochu citrónovej šťavy. Vďaka tomu budete viac v strehu a zlepší sa Vám hladina PH.

  1. Cvičenie v trvaní 20 minút

Nemusí to byť žiadne intenzívne cvičenie – aj svižná chôdza je v poriadku. Bolo dokázané, že cvičenie nám pozdvihne náladu na niekoľko nasledujúcich hodín, ktoré nás čakajú. Tento efekt Vám môže vydržať počas celého pracovného dňa.

  1. Napíšte niekoľko strán

Môžete písať do časopisu, ale nie je to nevyhnutné. Jeden šikovný trik, ktorý Vám pomôže zlepšiť Vašu iniciatívu a kreativitu nastane vtedy, ak si ráno ešte pred vstaním zoberiete do postele časopis a niekoľko minút strávite písaním. Počas toho si najpravdepodobnejšie uvedomíte svoje sny a práve Vaše sny Vám môžu poskytnúť cenné poznatky pre Váš rodinný i pracovný život. Ďalšou možnosťou je strávenie niekoľkých minút za Vaším písacím stolom ešte skôr, než začnete prácu. Tak či onak, čas strávený písaním bez pravidiel Vám pomôže zamyslieť sa nad problémami a nad tým, ako im budete čeliť. Je takmer zaručené, že sa tým zlepšia Vaše vyhliadky a kontrola nad vlastným životom.

  1. Meditujte po dobu 5 minút

Ak sa Vám to zdá veľa, meditujte iba jednu minútu. Meditační učitelia hovoria, že nezáleží na tom koľko minút denne strávite meditáciou – aj tak Vám to pomôže. Hádam ani netreba spomínať, že meditácia zlepšuje zdravie mozgových buniek, poznávanie, náladu a dokonca môže aj spomaliť starnutie. Ak neviete ako meditovať, tu je jednoduchý návod: Pohodlne sa posaďte na stoličku alebo vankúš, majte zavreté alebo na pol zavreté oči, sledujte svoj dych a sústreďte sa na svoju myseľ. Ak zaregistrujete nejaké myšlienky, zvuky alebo rozptýlenia, všimnite si ich, ale potom ich pustite z hlavy. Pre sledovanie dychu vykonávajte jednoduchú a známu vec v podobe „nádych“ a „výdych“.

  1. Zjedzte niečo

Neraňajkujete? Aj tak niečo zjedzte. Nemusí to byť veľa, ale fyziologický fakt hovorí, že my ľudia zažívame hlad rovnako ako stres. Tak dajte niečo malé čo obsahuje bielkoviny a hor sa začať pracovný deň! Budete tak oveľa pokojnejší a menej náchylný k preháňaniu pri nepríjemnostiach.

  1. Naplánujte si deň

V závislosti od charakteru Vášho povolania a práce už možno máte vopred stanovené úlohy, ktoré v daný deň treba vykonať. A je tu tak isto šanca, že tento zoznam úloh je nesmierne dlhý. Realitu splnenie úloh si však môžete spracovať jednoducho: Úprimne odhadnite, ako dlho Vám budú jednotlivé úlohy trvať a potom tieto úlohy dajte do zoznamu. Keď sa deň skončí – hotovo! Ak však nutne potrebujete pridať nejakú inú úlohu, budete musieť aj nejakú úlohu odstrániť.

  1. Strávte 5 minút socializáciou

Spánok – aj keď ho zdieľate so svojou posteľou – je stále osamelá činnosť. A práve preto by ste svoj deň mali začať rozhovorom s niekým, s kým Vás to baví. Váš manžel, deti, kolega či dokonca obľúbený čašník. Tieto rozhovory Vám na tvári vykúzlia úsmev, ktorý tam môže zostať až do konca dňa.

Write a comment...
0 awesome comments!