Kalorický obsah alkoholu

Je to fakt, aj keď si to neradi priznávame: Alkohol nás robí tučnými!

Dôverný spoločník na športových podujatiach, večierkoch a párty. Alkohol zohráva pomerne významnú úlohu vo väčšine našich životov. Napriek tomu že sme schopní vydržať prísne fitness a diétne režimy, alkohol je zvyk, ktorého sa mnohí z nás ťažko zbavujú.

Neuvedomujeme si, že pár pív večer s kamarátmi, víno a ďalších pár kokteilov cez víkend prispieva k hromadeniu tuku na našej "pneumatike". Vedieť tak, koľko kalórií a aké množstvo iných látok obsahuje náš obľúbený nápoj, asi by sme prešli na iný druh.

Alkohol a vaše telo

Keď alkohol vstupuje do tela, stáva sa takzvanou "prvou triedou". To neznamená že si telo berie čo potrebuje, ale že metabolizmus ho vstrebáva rýchlejšie než čokoľvek iné v tele.

Ak pijete, vaše telo premení malú časť alkoholu na tuk. Zvyšok - veľká väčšina sa premieňa v pečeni na látku zvanú acetát. Acetát sa uvoľní do krvého obehu a telo ho používa ako primárny zdroj energie.

Zdá sa, že telo spaľuje alkohol celkom dobre, nie? Ale zamyslite sa znova. Vaše telo používa alkohol a nie uložený tuk vo vašom tele ako zdroj energie. Nehovoriac o tom, že nevyužitý alkohol sa premieňa na tuk.

Pivo

Aj vy ste už počuli, že "skutoční muži pijú pivo"? Ten kto vymyslel túto a podobné frázy zabudol pripomenúť, že nadmerné pitie piva vás robí tučnými. Hoci jedno pivo nemá príliš vysoký obsah kalórií (v porovnaní s cheesburgerom alebo mliečnym kokteilom), je často ťažké ostať len pri jednom. Ak budete piť pivo niekoľko večerov v týždni, kalórie budú pribúdať rýchlo. Dokonca aj keď cvičíte a zdravo jete, pivo môže spôsobiť rýchlejšie priberanie.

Víno

Chválené pre jeho zdravotné  výhody, najmä odrody červeného. Štúdie ukazujú že červené víno je nabitý antioxidant a môže pomáhať pri prevencii srdcových chorôb, niektorých druhov rakoviny či mozgovej mŕtvice.

To všetko je pravda, ale pamätajte, že zdraviu prospešné účinky vína môžu byť zatienené vysokým obsahom kalórií. Odporúčaná denná dávka u mužov je 2 dcl.

Víno, aj keď má relatívne nízky obsah sacharidov, môže mať vysoký obsah kalórií. Všeobecne platí, že suché vína majú menej kalórií ako sladké vína, pretože počas kvasenia sa do suchých vín cukor nepridáva. Dezertné vína majú najvyšší obsah cukrov a sacharidov.

Koktaily

Myslíte si, že zabránite priberaniu tým, že si v bare dáte miešaný nápoj? Existuje mýtus, že pivo je jediný alkohol z ktorého rastie brucho, ale rovnako rýchlo môžete pribrať aj z tvrdého alkoholu, hlavne v kombinácii so sladkými a ovocnými nápojmi.

 
Spálenie kalórií

Spáliť kalórie z alkoholu je možné, aj keď to môže chvíľu trvať.

Pre spálenie približne 150 kalórií (asi jedna plechovka piva) musíte:


    15 minút joggingu
    30 minút jazdy na bicykli
    30 minút rýchleho tanca
    35 minút chôdze
    45 - 60 minút umývania a voskovania auta

3500 kalórií znamená asi pol kila tuku, preto je na vás či tieto kalórie stratíte alebo naberiete. Okrem červeného vína je alkohol zbavený živín a telu neprospieva.

Write a comment...
0 awesome comments!