
Mnohé známe úspešné príbehy veľkých spoločností sú pre laikov skvelou inšpiráciou. Nie vždy je to však o dobrom nápade. Ide o kombináciu postupov, ktoré vás za určitých okolností dovedú do úspešného cieľa. Každý začiatok je ale ťažký a bez veľkej usilovnosti a driny je cesta od nápadu k úspešnému start-upu málokedy jednoduchá. Napriek vnímaným rizikám nie je dobré hneď pri prvom neúspechu strácať nádej.
Máme pre vás stručný zoznam niekoľkých krokov, ako by mohla cesta od prvého podnikateľského nápadu až po úspešný start-up vyzerať.
Podnikateľský duch alebo gény
Ak chcete úspešne založiť novú spoločnosť, musíte mať po svojom boku nielen odborníkov na proces založenia, ale aj celý rad špeciálnych vlastností. Počnúc vysokou ochotou podávať výkon, zdravou mierou ochoty riskovať, vysokou úrovňou odolnosti a schopnosti motivovať ľudí.
Okrem toho, aby ste dokázali na trhu prežiť, mali by ste byť aj primerane vybavení. Mať v prípade potreby po ruke kontakt na špeciálne lineárne vedenia sa určite vyplatí. Dôležitú úlohu zohrávajú aj faktory ako vaša rodinná situácia, aktuálny profesionálny stav a vaša finančná situácia.
Nebojte sa, nie ste jediný, kto týmito vlastnosťami nedisponuje, veľmi málo zakladateľov spĺňa všetky dôležité požiadavky. Pomôcť vám však môže poznať svoje silné a slabé stránky hneď od začiatku. Až potom na tom môžete pracovať.
Dobrý nápad alebo myšlienka
Myšlienka tvorí východiskový bod nádejne úspešnej cesty. Druhým krokom je teda hľadanie správneho nápadu. Niektoré start-upy ho našli na základe medzery na trhu, zatiaľ čo iné fungujú ako kopírky.
Hľadanie dobrého nápadu teda začína aj pohľadom na úspešné obchodné modely, ktoré sú už na trhu etablované a následne z nich rozvíjate svoj vlastný nápad. Napríklad zlepšením existujúceho produktu alebo služby alebo ich uvedením na nové trhy.
Prípadne môžete uspieť tým, že vďaka použitiu univerzálneho pohonu TMP 25 dosiahnete samo- svornosť celého pohybového mechanizmu, presné a synchrónne zdvihy na rôznych miestach s odlišným zaťažením.
Správny zakladajúci tím
Zloženie zakladajúceho tímu je ďalšou kľúčovou zložkou pre následný úspech spoločnosti a teda aj jednou z najväčších výziev vo fáze založenia. Úspech start-upu často stojí a padá s tímom. Preto je pre mnohých investorov tím zvyčajne ešte dôležitejší ako obchodný model.
Aj keď vo väčšine prípadov nie je možné navrhnúť zakladateľský tím na rysovacej doske, pri jeho zostavovaní treba dbať na to, aby sa zakladatelia svojimi schopnosťami dopĺňali. To znamená, že členovia zakladajúceho tímu majú doplňujúce sa skúsenosti a zručnosti.