Tieto zvyky vám pomôžu žiť zdravšie!

Jesť zdravo skutočne nemusí byť také ťažké, aj keď sa to možno takto zdá. Pravdou totiž je, že ak do svojho života zaradíte zdravé zvyky a stanú sa vašou rutinou, zdravá strava sa tak môže byť len ďalšou prirodzenosťou.

Porovnajme si to napríklad na čistení zubov. Každý z nás si ich čistí pravidelne a tak sa už ich čistenie stalo bežnou rutinou, ktorú vykonávame v rovnakých intervaloch. A presne to je aj cieľom rozvíjania zdravých návykov. Pozrime sa teda spoločne na niekoľko zdravých zvykov, ktoré vám prinesú len a len úžitok. Nebojte sa, už po krátkodobom pravidelnom používaní sa z nich stane vaša denná rutina, ktorú si ani nebudete uvedomovať.

Zásoba zdravých potravín

Máme tendenciu jesť to, čo kupujeme a čo máme práve doma. A práve preto je veľmi dôležité, aby ste svoju domácnosť zásobovali hlavne zdravými potravinami. Nakúpte si domov čerstvé ovocie a zeleninu, ktorú si kedykoľvek môžete zobrať a s chuťou jesť – mrkvu, jablká či hrušky. Tak isto si namiesto bieleho pečiva radšej kúpte ovsené vločky alebo pšeničný chlieb. Rovnako majte vždy po ruke zásobu rôznych bielkovín – orechy, vajcia či čerstvé morčacie prsia. A napokon sa snažte vyhýbať sladkostiam a cukrovinkám.

Jedenie posediačky

Keď počas jedla sedíte, máte tendenciu jesť pomalšie, viac si vychutnávať jedlo a napokon aj menej zjesť. Keď jete postojačky, často si ani neuvedomíte, že ste vôbec niečo zjedli. Ak si chcete napríklad dať kopček zmrzliny namiesto celého zmrzlinového vedra, naberte si trochu zmrzliny do misky, sadnite si a jedzte. Okrem toho je taktiež skvelé, ak si pri stole môžete zajesť aj s ostatnými.

Pitie vody namiesto tekutých kalórií

Obmedzenie tekutých kalórií ako sú napríklad sladené nápoje alebo ovocné šťavy je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako sa vyhnúť prebytočným kalóriám a cukru. Sladené nápoje totiž neposkytujú žiadnu výživnú hodnotu a sú len prázdnymi kalóriami. Rovnako sú na tom diétne limonády – žiadne výživné hodnoty, príliš sladká chuť a schudnúť aj tak nepomáhajú. Tak prečo sa ešte obťažujete pitím týchto vôd? Namiesto toho si radšej zvyknite na pitie čistej vody priamo z vášho vodovodného kohútika. Uhasia váš smäd a nedostanú do vášho tela žiadne nepotrebné kalórie. Skúste piť pohár vody pred každým jedlom a môžete sa dopracovať k tomu, že toho zjete oveľa menej.

Desiatujte ovocie namiesto čipsov

Je skutočne celkom jednoduché jesť ovocie, ak máte nejaké po ruke. Aj napriek tomu, že je v obchode jednoduchšie a výhodnejšie kúpiť si balík čipsov, radšej si namiesto toho kúpte nejaké chutné ovocie. Ak idete trebárs niekde na celý deň, ovocie si jednoducho vyberte z chladničky a zbaľte do tašky. Tak isto to môžete urobiť, aj keď chodíte do práce. Hoďte si do tašky jablko a budete tak mať istotu, že keď budete hladní ešte pred obedom, jablko vo vašej taške váš hlad zasýti. Ovocie si taktiež môžete dať aj na raňajky. Začnite deň so skvelým kúskom melónu alebo si do vášho raňajšieho jogurtu pridajte černice či maliny. Ovocie vám poskytne skvelé občerstvenie nie len ráno a cez deň, ale tiež aj po večeri.

Pomalé a správne žuvanie jedla

Keď jedlo žujeme a venujeme pozornosť tomu, čo jeme, máme tendenciu jesť pomalšie a napokon toho zjeme aj menej. Nášmu telu trvá minimálne 15 minút, kým zaregistruje, že sme už plní. Tak isto majú aj naše oči tendenciu byť väčšie ako náš žalúdok, a práve preto, keď jeme rýchlo, zjeme toho oveľa viac a potom sa cítime preplnene a nepríjemne.

Ponechanie zvyškov

Zostávajúce zvyšky jedla, ktoré vám hovoria „zjedz ma“. Je síce ťažké odolať pokušeniu, keď tam to jedlo len nečinne „sedí“. Ale prečo by sme mali pokúšať samých seba?

Write a comment...
0 awesome comments!